tisdag 10 maj 2011

I omklädningsrummet

Oftast är det jag och min vännina Anna som brukar stå för diskussionerna i omklädningsrummet på Korpen där vi tränar. Det kan vara allt ifrån karlar, hus, barn, alkohol och givetvis träning. Men ibland tränar vi inte tillsammans och då blir jag oftas tyst. Är ju inte en sån som diskuterar med mig själv.

Så vad man kan få höra ifrån andra är mer eller mindre väldigt roande precis som folk säkerligen tänker om oss. En fredag lunch kunde man få höra detta ifrån 4 st unga käcka tonåringar:
  • Den ena kom på efterkälken för hon hade VÄRSTA problemet med en sko
  • En tjej hade sån mens värk så hon visste inte vad hon skulle ta vägen och tog sig på sin platta fina magen. Själv när jag har mens värk är den 10 ggr så stor och jag tar en tablett och är tyst, men det är jag det.
  • Den 3:e kom precis på när hon började klä av sig att hon hade glömt raka benen så det blev ett asgarv från hennes kompisar. Av åker brallorna och eftersom jag står precis bredvid henne så ser jag hennes ben. Och jag säger då det, kom igen bruttan när du har något hår att visa!! Mer släta och fina ben har jag då aldrig sett.
  • Och den 4:e som inte tänker ta i så hårt den dagen för att hon har sådan huvudvärk berättar en historia om att en katt hade ätit upp en Chihuahua för att den trodde det var en råtta. Om jag tror på den historian eller inte det vet jag inte. Eller nääää det gör jag inte.
Sen kan man få se både det ena och det andra oxå men det håller jag för mig själv just nu.

2 kommentarer:

  1. historien om chihuahua har du redan hört från mej! Bara så du vet

    SvaraRadera
  2. Jag måste ha förlorat minnet, hade jag alkohol i kroppen?

    SvaraRadera