onsdag 30 juni 2010

Jag ska nog sluta

Jag ska nog sluta snusa!

Jag ska nog sluta äta godis!

Jag ska nog sluta dricka vin!

Jag ska nog sluta titta på film!

Framförallt ska jag nog sluta sticka!

För nu är jag äntligen klar med linnet som jag har jobbat med av och till. Mest av tror jag. Men nu är det klart! Med massor av fel! Vad jag än tar mig an att sticka så blir det alltid nåt fel på det. Är det beskrivningen eller är det jag? Båda delarna tror jag faktiskt. Antingen blir det för stort eller för litet eller som detta linne för långa axelband och för vid i sidorna. Hrm.....

Tycker det är kul att sticka men inget roligt att jag aldrig kan använda det jag gör. Ska jag hålla mig till att sticka sjalar, en rak lång jäkel? Det kan väl aldrig bli fel, eller?

Jag önskar mamma levde så hon kunde fortsätta lära mig hur man gör

6 kommentarer:

  1. men vad duktig du är! Jag lyfter på hatten:)

    heidi

    SvaraRadera
  2. Lyfter du på hatten för att jag ska sluta snusa, sluta med vin eller för att jag stickat ett linne jag inte kommer att avända?

    SvaraRadera
  3. stickat ett linne naturligtvis, det är ju kreativt, det andra är bara laster. Och jag skulle absolut använda ditt linne ska du veta:)

    SvaraRadera
  4. okej, kommer på posten eller hojen!

    SvaraRadera
  5. Om du tror att du ska sluta dricka vin och äta godis och snusa då flyttar jag

    SvaraRadera
  6. Förlåt det var jag som skulle ha svarat,tjocka pojken

    SvaraRadera