söndag 23 maj 2010

Familjegraven

Kommer ni ihåg filmen Grabben i graven bredvid? Helt fantastisk film tyckte jag. Den är ju gjord på en bok precis som de flesta andra filmer. Nu har jag precis lyssnat klart på fortsättningen på den, Familjegraven. Skriven av Katarina Mazetti. Uppläsare är Stefan Sauk och han kör med en dialekt som får mig att asgarva till och från. En helt fantastisk bok som alla borde LYSSNA på för det blir mer inlevelse då. Det är en kvinna med och läser oxå men hennes namn uppfattade jag inte (kan vara Elisabet Carlsson som spelar i första filmen) men de gör det så bra att man lever sig in i deras liv enormt. Jag ser mig Michael Nyqvist (som oxå spelade i första filmen) gå där på sin gård och muttra som han så glatt gör i boken. En bok med glädje, humor och en bit sorg som gör den helt underbar.

1 kommentar: