tisdag 8 juni 2010

Hur tänker man när man döper ett djur?



Ja just det, var får man namnen ifrån?
Läste en artikel häromdagen och hon hade en katt som hon döpt till Anticimex. Meningen var att katten skulle rensa gården på möss och skit men den ställde tydligen till med mer besvär än nytta.
Grannens katt heter Tequila, gillar de att dricka tequila så mycket att de döper katten till det?
En annans katt heter Rut, hette mormor så eller?
Min katt heter TinTin och då kan man ju undra om jag är ett stort fan av Tintin Anderzon eller om jag gillar serie figuren Tintin? Ingetdera. Kommer inte ihåg var jag fick namnet ifrån. Så här 10 år senare skulle jag döpt honom till Gustaf.
Saga som tyvärr inte finns hos oss längre kom till för att jag trodde min mamma sa att min mormor hette så men jag hörde fel, hon hette Vega, nästan samma iaf.
Hunden heter Curry och är delar av Kennel namnet, Stenhöjdens Kurry Kanon, så då blev det Curry. Antar jag eftersom vi bara haft honom i snart 1 år.
Hur har ni fått fram namnet på era djur? Hur tänkte ni?
Har haft en hund som hette Chivas och alla tyckte de var lustiga och la till namnet Regal efter, haha. Skit kul första gångerna men inte när man hört samma historia ett antal ggr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar