lördag 14 maj 2011

3:e gången gillt

I går fredag var jag på rättegång. Inte alls trevligt. Nervös som sjutton kan jag säga.
Detta var 3:e gången i mitt liv jag gick in i en rättssal.

Första gången var i skolan. Vår lärare vill att vi skulle se hur en rättegång gick till och om jag inte minns fel så hade det varit ett rån mot pizzeria där vi brukade köpa vår pizza.

Andra gången var jag kallad som vittne och det var riktigt nervöst. Och jag kände mig väldigt hotad och iaktagen en längre tid efter. Killen som blev dömd var inte att leka med, någon kallade mig tjallare men det tar jag. Jag är inte den som ljuger som ni vet ni som känner mig.

Denna tredje gång stod jag anklagad själv! Jo men visst serrö, skitkul!!!....
Tillåtelse av olaglig körning som det så fint kallades. Men fast det var Fredagen den 13:e så hade jag rätten på min sida och målet ogillades!! Tjohooo va glad jag blev för det!! Firade med en mjukglass förstås och 4 st trisslotter men vinsten på dem blev 25 kr så en ny lott iaf som ännu inte är skrapad så man vet aldrig, jag kan ju sitta på en smärre förmögenhet,haha. Skulle verkligen behövas om man säger så.

Sen kan jag berätta att jag äntligen har hittat mig ett extra jobb!! Tjohooo
Det är på Preem macken (eller servicestation som numera heter) på Gävlebro som ligger precis vid E4:an, har varit där några ggr nu och provjobbat och idag var jag med och öppnade å jisses alltså vad folk är uppe å vaken i farten. Det är jätteskoj, arbetskamraterna är jättetrevliga och det är jätte kul att slänga käft med lite folk. Annars jobbar jag ju hemifrån och har jag tur ringer telefonen nån gång ibland.

Idag pratade jag lite extra med en äldre dam som var väldigt trevligt och tackade så mycket för att jag tog mig tid att prata med henne. Jag tror hon uppskattade det verkligen.

5 kommentarer:

  1. Kul att du fick jobbet! Grattis. Han ringde aldrig......
    Åsa F.

    SvaraRadera
  2. Tack, det var nog klart redan innan ändå. Han sa att han är glömsk så han har säkert glömt det.

    SvaraRadera
  3. SKÖNT att det gick bra.
    Grattis till jobbet!

    Kolla mailen när du jobbar nästa gång!
    :D

    SvaraRadera
  4. nämen nämen nämen. Oj! Vad kul! Allt löser sig ju!

    SvaraRadera
  5. På jobbfronten är det ju inga problem iaf.

    SvaraRadera