tisdag 20 juli 2010

Jobbiga Måndagar

Igår var det måndag, en tung och jobbig sådan.
Varför? Jo vi hade besök i helgen av min bror och hans familj. Och svägerska tyckte det var så mysigt att sitta ute efter maten i söndags så där blev vi kvar och surrade en massa strunt.
Väldigt trevligt var det. Vi surrade om allt möjligt och mer och mer vin gick i kroppen oxå ju mer klockan närmade sig morgon. Så till slut när klockan blev 03.30 (och det hade börjat ljusna ute) var det dax att knyta sig i sängen. Och upp kl. 8 igen får då hade den minsta i familjen bestämt sig att hon skulle gå upp och även jobbet kallade.
Så jag gjorde så gott jag kunde med att få dagen att gå och jobbet rullade på men sakta, sakta......

Eftersom vi inte har några barn så fick jag även lära mig ett nytt ord i helgen. Gubbor heter det, alltså inte jordgubbar. Kommer från en bestämd 2-åring!

1 kommentar:

  1. Hahaha gubbor! Tack kära svägerska för en jättetrevlig kväll och natt och morgon. Äntligen fick jag vara uppe ända tills solen gick upp, det var länge sen det!

    SvaraRadera