söndag 11 juli 2010

Lugnt å fridfullt

Det blev inte så mycket fortsättning på vår altan igår.
Sambon drog iväg till staden för att lyssna på någon outhärdlig musik som jag inte förstår mig på och hemma blev jag med lite hussysslor istället.
Kokade rödvinsås som blev sååååå god, lite kryddad denna gång. Sen drog jag runt med med den där snabeln som låter och fick upp massvis med hundhår. Det är hår, hår överallt. Men det får man väl ta när man har en stor hund antar jag. Och det spelar ingen roll hur mycket jag än borstar honom.
Sen när jag inte längre hade något mer att göra tänkte jag sätta mig i solen och pimpla på en öl och fortsätta på min bok, precis då kommer sambon hem. Han känner lukten av öl på långt håll. Så då blev det ingen bokläsning men ölen den slank ner istället.
Efter en flera timmar vila i skuggan/solen så blev det grillning och till det den nykokta såsen som var sååååå god, (tål att sägas många ggr).

2 kommentarer:

  1. måste vara en alldeles rekorderlig sås, kära Mona Påna. Kanske dags att lägga upp receptet?

    SvaraRadera
  2. Kanske det kanske, eller så kommer man hit så får man prova

    SvaraRadera