tisdag 13 juli 2010

Man ska inte ta saker för givet!

Har nu spenderat en dag i det heta Stockholm.
Hade en sk Blind Date, vi hade aldrig träffas men pratat på telefonen ett antal ggr (typ dagligen sen i mars) och nu var det alltså dax för en träff.
Nej, det är en tjej och jag har inte blivit gay. En ny väninna helt enkelt.
Det var varmt men det fläktade skönt i stora staden. Efter lite promenerande och öldrickande var det så dax att bege sig hemåt.
Van som jag är så knallar jag till det stället där tåget alltid brukar gå ifrån och inser att det är helt fel. Det första jag tänker, jag hinner inte, jag kommer att missa tåget hem! Aahh, får panik!
Nu blev det springa av och räkna kan jag men tydligen inte SJ för jisses vad skyltarna satt konstig.
Men efter några minuters språngmarsch så hittade jag rätt. Hade typ bara 4 minuter på mig och tåget väntar inte bara för att jag är puckad.
Ännu mer svettig å äcklig sitter jag nu här å lyssnar på när min "granne" snarkar, jippey, är vi hemma snart?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar