onsdag 8 september 2010

Lill - Lördag


3 dagar går fort och nu kommer han hem, sambon.

Om jag har saknat honom? NÄÄÄÄÄ

Har knappt märkt att han varit borta om jag ska vara ärlig och ärlig är jag nästan jämt. Jag är nästan alltid FÖR ärlig.


Och fisk har jag ätit! Undrar om jag ser ut som en fisk, går som en fisk, låter som en fisk numera?

I måndags blev det Marulk i ugnen med paprika och svamp, gott blev resultatet.


I tisdags blev det stekt Makrill med kokt potatis och en rom & rödlöksröra och gott det oxå.


Det blir Lax med pesto och pressad potatis idag tror jag och även ett glas rött till det ska jag nog unna mig.

För det är väl okej att unna sig ett glas rött mitt i veckan, det är ju ändå Lill-Lördag idag! Det får vara vilken dag det vill för nu vill jag ha ett glas rödvin och ni som sett mina glas vet att de inte är små, hehe.

4 kommentarer:

  1. men mona då! blir inte käre sambon lite lessen när du så öppet proklamerar att du inte saknat honom??? Men det låter som du haft det riktigt mysigt. Mera såna dagar i livet behöver man. Ps: tror inte dina vinglas kan vara större än mina...

    SvaraRadera
  2. Nä sambon bara skrattar åt mig och vet att jag tycker det är skönt att han åker.
    Har du sett mina vinglas? Ska knäppa kort på dem sen så får du se. Det blev mer än 1 glas iaf men fast i ett litet.

    SvaraRadera
  3. ha ha ha...har du sett MINA glas då? Rymmer en liter. Lätt.

    SvaraRadera
  4. Då vinner nog du, mina rymmer en flaska och de är ju oftast på 70-75 cl.
    Attans då, nu måste jag leta nya större, hrm....

    SvaraRadera