onsdag 1 juni 2011

Låt Kungen vara

Har inte satt mig in i allt detta tjafs med vad som händer med vår allas Kung Karl Gustaf.
Jag tycker inte att vi har med det att göra alls.

Vad gör väl det om han har varit på strippklubb eller inte? Han är väl bara en människa han oxå som skiter, rapar å släpper en fjärt nån gång ibland och vad är då en strippklubb eller att han ska ha beblandat sig med lättklädda tjejer.
Visst, han är vår statschef men va faen. Han har väl även rätt att få roa sig? Han är inte ensam att göra lite dumma saker. Hur många kändisar har inte varit otrogna, tagit narkotika, snattat något eller svurit eller slagit någon? Han är inte ensam....

Sen kan man ju diskutera om det är rätt eller inte att han gör det för våra skattpengar. Men varför hålla på och älta om han har ljugit eller inte? Lämna stackars Kungen i fred och låt han bli pensionär snart i lugn å ro. Han börjar ju bli gammal stackar´n.

Kungahuset kommer inte bara försvinna sådär bara för detta, tvivlar jag starkt på! Kronprinssessan Victoria får ta redan på allt skit sen ändå. Precis som vilken annan chef som tar över efter någon annan som har haft sitt jobb länge.

11 kommentarer:

  1. Jag håller med dig till 110%!
    Härligare kung än våran får man leta efter, just för att han är så "naturlig" och gör saker som ingen kanske förväntat sig.
    Vad tror folk? Att han sitter i en stor stol med kungakrona och får hemorröjder?

    Näe, låt han va!

    SvaraRadera
  2. Hemorröjder är ju faktsikt ganska vanligt det oxå, haha....

    SvaraRadera
  3. kungen får stånd som alla andra, hur han använder sig av den är mellan honom och hans fruga!

    SvaraRadera
  4. Håller helt å hållet med dig Sebastian

    SvaraRadera
  5. även jag kan vara riktigt smart ibland! det är mer än bara ett vackert yttre hos denna karl :P

    SvaraRadera
  6. Haha, tvivlar jag inte en sekund på

    SvaraRadera
  7. Helt fucking fel att bete sig på ett sådant eventuellt sätt när man har en position som monark. Och sen har han immunitet också vilket innebär att han i stort sett kan göra vad han vill. Jag har ingen som helst tolerans mot ett sånt beteende ens privat. Har du? Ett vaket demokratiskt, liberalt och jämställt samhälle är en republik och låt Vickan vara VD!! Ner med monarkin!

    SvaraRadera
  8. Hoppsan, ord å inga visor ifrån Heidi.Jag struntar totalt i vad han gör å inte gör. Vad jag tycker är fel är att media grottar i det så hemskt. Alla kan vi göra fel och tycker inte det är hela världen om han varit på strippis eller vilket många verkar tycka är katastrof att vår kung går på strippklubb. Helt normalt anser jag.

    SvaraRadera
  9. frågan är större än så. Eftersom kungen är en offentlig person eller snarare en kulturinstitution och ska representera och ge ett ansikte av Sverige så är det helt i sin ordning att han bevakas. Det är medias skyldighet att göra detta. Sedan får man som läsare själv ta ställning till och kritiskt ifrågasätta respektive medias vinkling på sakernas natur. Hur som haver, det är moraliskt förkastligt, oavsett samhällelig ställning, att som gift make (eller maka) springa på strippklubbar, ha affärer med någon annan än sin fru (make). Ett äktenskap är ett mikrosamhälle. Tillåter man ruttenheten där bidrar man till ruttna värderingar i hela samhället.

    SvaraRadera
  10. Jag håller faktiskt med dig Heidi även om jag struntar fullkomligt i vad ah ev gjort själv

    SvaraRadera