torsdag 30 juni 2011

Den där j-vla räven

Vi har haft en räv runt vårat hus den senaste tiden både dag och natt och eftersom 2 av mina katter spårlöst har försvunnit tidigare så är jag alltid lite extra vaksam för vi misstänker att det är en hungrig räv som har tagit dem. Så jag är livrädd att jag även ska förlora min lilla bebis TinTin. Och man kan ju bara inte låta honom vara inne nu när det är så härligt väder ute.

I förrgår kväll eller kvällen innan så står jag och borstar tänder och kikar ut i köksfönstret och ser TinTin sitta vid en utav bilarna och kikar på något spännande. 10 m bakom honom håller räven på och smyger på honom. Jag springer i full kareta ut i strumplästen och tandborste i mun och bara skriker.

Var räven tog vägen vet jag inte för jag har inte sett den sen dess men en förvirrad och inget ont anande TinTin fick följa med in då.
TinTin i sin alldeles egen säng
Vad gör man med djur som smyger runt hus knuten som man inte vill ha där? Nån som har något bra tips? Att skicka ut hunden kanske hade varit en bra idé om inte sambon hade stängt in honom när jag sprang ut och gallskrek. Och hade hunden varit lite yngre, piggare och snabbare kanske det hade varit en bra idé men nu är det inte så. Så något annat förslag??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar