lördag 2 juli 2011

Det blev en lååååång dag hos Veterinären i Uppsala


Lätt uttråkad Curry som varken ville
sitta, ligga eller stå
Vi kom dit i god tid men efter att det inte har hänt något på 15 min på våran utsatt tid fick jag gå och fråga och förklarade att vi hade även en tid på ultraljud som jag inte ville missa.
Djursjukhuset i Uppsala är stort och man får gå mellan olika avdelningar, men det var skönt så vi fick röra på oss. Eftersom Curry är lika envis som sin matte så ville han inte riktigt bli lugn av det medel han fick så vi fick vänta å vänta men till slut så.

Inget konstigt hittades, så tillbaka för mera väntan. Det tog BARA en timme för dem att hitta plåtarna från veterinären i Gävle och det tog BARA 1 1/2 timme att få nån att titta på dem. Tillslut konstaterades att nya röntgen plåtar skulle tas.

Och sen mera väntan. Vädret var kvaft och äckligt och en promenad var inte att tänka på för han gick bara till bilen så fort vi visade oss ute.
Men till slut efter lång väntan så kl. 16,30 fick vi besked att han har en förstorad mjälte och att det där ev. kan gömma sig en tumör.
Så nya blodprover togs och hon ska ringa mig på måndag när en mer ingående analys har gjort. Och sen får jag ta beslut därifrån om de ska ta prover på mjälten. Då sticker de antingen in en nål men då får man inte ett så där jätte bra svar och det bästa är att öppna honom.

Men vill jag verkligen utsätta honom för det?? Curry är 7år och tydligen är rasen känd för att dra på sig tumörer i den här åldern. Jag hade hoppats på att få ha honom i 2-3 år till men vad gör man?
Ska jag utsätta honom för ytterligare en operation och sen konstatera att det är dags för honom att somna in helt eller så kan det ju visa sig att det inte var en tumör. Men vad är det då? Det ska förhoppningsvis blodproverna visa.

I väntrummet stod ett stort skåp med vad som har opererats ut i från div. magar på hundar.






Det var allt ifrån små bollar, kottar, leksaker, nålar och en hel del stenar. Och strumpor, tygtrasor.
En hel burk med en typ av muttrar fanns där oxå. Blääää.......

2 kommentarer:

  1. helvete helvete helvete vilken jävla dag! Men nu håller jag alla tummar för din superfina kompis! Och då menar jag alla!

    SvaraRadera