tisdag 12 juli 2011

Vädret i sommar Sverige

Att vädret kan skifta ordentligt det vet vi nog alla och man kan bli rejält överraskad när det gäller att en större mängd kommer ovanifrån.

I söndags när jag skulle till mitt jobb Preem så bestämde jag mig för att ta de tunna mc byxorna och de tunna handskarna för att det var så otroligt varmt.

Beger mig mot staden och ser hur himlen blir mer å mer svart. Och helt plötsligt så öppnar nog sig HELA himlen. Och ner vräker det regn. Det kommer så mycket att jag knappt ser var jag ska köra. Att sitta helt oskyddad på en hoj i detta läge är inget skoj och jag känner hur regnet drar åt sig i mina kläder. Hur det rinner ner på sadeln och mina trosor drar åt sig  till de är alldeles genomvåta.

Väl framme bara rinner det av mig och mina kollegor får sig ett gott skratt.
Jaha, vad gör man nu tänker jag, kan ju inte sätta på mig ett par torra brallor över ett par dyng sura trosor som går att vrida ur.
Så det blev helt sonika att jobba utan trosor. Japp, helt klart mycket bättre. Skavde skönt kan jag säga.....

3 kommentarer: