måndag 25 juli 2011

Det här med mäklare...

Är väldigt less på vad allt som har med mäklare att göra.

En kompis till mig är nybliven mäklare och jag har talat om för honom ett flertal ggr vad man ska göra och inte göra. Nej, jag försöker inte lära honom sitt jobb men när fler än jag upplever mäklare som ett jädrans pack måste man ju få säga sitt. Eller!?

Vår mäklare lyckades till slut sälja vårt hus och skönt var det. Nu ringde jag på en lägenhet som det inte är visning på förens nästa måndag den 1/8. Frågade snällt om det fanns en möjlighet att få komma och titta tidigare eftersom jag behövde lämna svar om en annan lägenhet helst förra veckan. Men att komma före det gick absolut inte. Inte vet jag om det var för den ansvarige hade semester eller inte, vad vet jag. Alla har väl inte semester? Blev så förbannad över svaret så nu har jag tackat ja till den andra lägenheten och nu hoppas jag att jag gjort rätt. Att detta blir bra.

Den är inte stor men känns helt okej för tillfället. Lite ny färg, tapeter och ett nytt badrum behövs. Så finns det någon bra firma där ute man kan anlita? Måla å tapetsera kan jag göra själv men badrummet känns som att det måste vara någon mer kunnig person som tar sig an.

3 kommentarer:

  1. Tror absolut du har gjort rätt! Och jag är tacksam för tips om hur man ska och inte ska bete sig i denne nya roll.
    Välkommen tillbaka till storstan då!
    //Den nybliven mäklaren

    SvaraRadera
  2. Det blir säkert jättebra Mona! VAd skönt att det ordnat sig!
    Vi ville titta på en lägenhet som vi var jättesugna på efter att ha sett annonsen och vi var mkt nära att ringa på när vi åkte dit och tittade utanför. Eller skulle vi ringa mäklaren och säga att vi var ivriga? Nej, hur som helst väntade vi dock snällt över helgen till den allmänna visningen som skulle ske på måndag eftermiddag. När vi ringer mäklaren på måndag morgon för att fråga något får vi höra att lägenheten redan är såld!! Fast det inte ens varit varit en enda visning. Då hade någon ringt på fredagen och ville köpa och säljaren godtog budet han fick. Jättesnopet! Det var många fler än vi som blev "lurade" på den sa mäklaren, men det var bara att acceptera. Någon hade varit lite fräckare än vi! Skit samma, för nu har vi i alla fall hittat något mycket bättre, så det var nog ödet som bestämde.
    Åsa F.

    SvaraRadera
  3. Ja då "mäklaren" jag kommer nog och säga både ditt å datt innan detta är klart, haha.

    Åsa, jag visste inte att ni letade nytt. Tänkte kika in idag men det får bli en anna dag istället. Vi har nog en del att prata om....

    SvaraRadera