torsdag 23 juni 2011

Vad blir det i Midsommar då?!

Den ständiga frågan just nu.
Man hör den på stan, på träningen, i affären, på jobbet, på radion och man ställer den naturligtvis själv oxå.

Men varför måste man alltid ha något att göra? Varför kan man inte bara vara hemma och njuta av att man förhoppningsvis är ledig?

Det är samma sak inför varje storhelg och jag brukar sällan ha något speciellt på gång. När jag var yngre jobbade jag jämt.

Är jag så tråkig att ingen vill bjuda mig på någon tillställning eller vet de att jag kommer att svara nej så det är ingen idé att fråga?

Själv tycker jag det är kul att bjuda hem folk men det är tråkigt att bara bjuda och aldrig få gå bort någon gång och eftersom vi i år håller på att separera så känns inget kul.

2 av mina vänner är bortresta, den 3:e har säkert fullt upp med sin familj och att bjuda hit sambons vänner och jag får stå å slita??? Nääää, tror inte det va´?

Så hemma blir jag, hoppas det vräker ner med regn (men för er som ska vara ute och fira en massa så önskar jag sol naturligvis) så behöver jag inte ha dåligt samvete för att jag ligger i soffan och latar mig och kollar på film.

GLAD MIDSOMMAR PÅ ER!!

2 kommentarer:

  1. Helt rätt Mona! Ha det så skönt! Det där regnet du ber om i morgon, kommer säkerligen, så var inne mys du o ät nåt riktigt gott. Kram från mig
    Åsa F.

    SvaraRadera
  2. jag är också bara hemma, ärtan, och gör ingenting speciellt, och bara njuter av en ledig dag. Tänkte för kanske måla om köket... Kramar på dej

    SvaraRadera