torsdag 18 augusti 2011

Det på krafterna

Igår var jag trött, väldigt trött. Så trött så det sved i ögonen.

Allt jobb med lägenheten och all planering och grejande börjar ta ut sin rätt. Man tycker inte att en liten etta på 42 kvm ska vara så jobbig att fixa men när man får göra det mesta själv så ja, då tar det på krafterna. Min "sambo" har hjälpt mig väldigt mycket och känner jag honom rätt så kommer han hjälpa mig ännu mer.

Min vän Uffe har tagit på sig äran att fixa min köksfläkt som de har gjort någon egenhändig konstruktion på som måste fixas till.

Åkte till lägenheten igår igen för att möta nästa badrums kille och denna var väldigt trevlig, gav raka besked, ett pris som var mer acceptabelt ja mer proffsig om man säger så. Gör de nu bara ett bra jobb så ska jag höja dem till skyarna. Det är Bygg- & Golvtjänst som jag kommer att anlita. Bara positivt att säga än så länge.

Sen blev det inte så mycket mer göra där igår. Att börja tapetsera sista väggen kändes inte inspirerande och det skulle hinna bli för mörkt innan jag var klar. Torkade ren fläkten från allt gammalt äckligt fett istället sen satte jag mig på hojen och tog en välbehövlig omväg hem till skogen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar