måndag 1 augusti 2011

Min semester vecka

Förra vecka började med att Anna var här och hjälpte mig prismärka alla grejer som skulle krängas på loppisen. Vi skrattade, skojade och drack lite vin. Mer snurrig människa får man leta efter men hon är bra ändå!

Tisdagen blev det bank besök som resulterade i att jag får låna lite nya pengar för att köpa lägenhet och kontraktet skrevs senare på kvällen. Är nu ägare till en liten etta på 42 kvm som ska målas och tapetseras och grejas lite först innan jag flyttar in nu nån gång under augusti.

Onsdagen var det fint väder så då stekte jag på fläsket lite men till slut blev jag så rastlös att det blev en tur till Köpis och även Ikea fick sig en rundtur av mig.

Torsdagen var det mulet och jag kände inte för mycket så det blev slappa mest. Tung i kroppen och slö.

Fredagen jobbade jag på Preem sen sent när jag kom hem fyllde vi bilen jag lånade av Uffe med massor av prylar. Seg och trött i kroppen och med en massa piller tog jag mig igenom den dagen.

Tidigt som attan på lördag morgon begav jag mig ca 11 mil till Norrskedika Bakluckeloppis och krängde grejer. Och snacka om att jag sålde. Det var full fart från det att jag parkerade bilen. Jag hann inte ens sätta ut alla lappar jag hade skrivit innan de blev sålda. Min kompis Andreas kom även dit och höll mig sällskap och hjälpte mig. Han tyckte det var skoj så nu verkar det som att vi ska rensa hans grejer och åka dit igen. Frågan är bara när??

Söndagen konstaterades att jag blivit förkyld så den dagen gick bort på att jag låg i soffan och mest bara sov. Ute sken solen och hojen väntade på en åktur men han fick vänta.

Det var min lilla semester för iår men jag ska väl inte klaga, fick ju mitt i februari men det känns som en evighet sedan. Kanske kommer jag iväg på en träningsvecka i oktober, vi får se....

2 kommentarer:

  1. Vad roligt att du nu har en lya :)
    Även om den inte är så stor, så är det ändå DIN.
    Kul att det gick bra på loppisen med!

    Hoppas att du kryar på dig nu!

    SvaraRadera
  2. Tack för den du! ;)

    SvaraRadera