onsdag 17 augusti 2011

Man ska slå till direkt

Det är inte ofta jag funderar över om jag ska köpa en grej eller sak eller nåt. Känner jag att jag vill ha just den grejen brukar jag slå till.

Men det kryllar inte av pengar just nu så därför vill jag kolla runt lite och se om man kan hitta något bättre pris eller vara.

När jag väl bestämt mig för en liten rotting grupp för att ha på min balkong så var den slutsåld, typiskt!!
Nu har jag engagerat en person på K-Rauta för att kolla om hon kan hitta en till åt mig, kanske från ett annat varuhus?

Sen hittade jag en säng som var använd i 3 månader på blocket. Funderade om den kan funka för mig eller inte. Har nämligen inte råd att köpa en ny Kungsängen som jag har idag och trivs kanon med. Mailade säljaren och frågade om hårdheten och sen några timmar fick jag ytterligare ett mail att sängen var såld. Typiskt!! Hade jag ringt direkt när annonsen kom ut, så hade sängen varit min!!

Har nu även äntligen fått ett pris på mitt badrum och det var hutlöst dyrt att fixa. Kommer en annan kille och tittar på det idag, får se vad jag får för pris av honom. "Sambon" tror att jag blir grundlurad för det priset och man kan undrar vad sjutton det är som kostar så mycket. Jag valde matta just för att det skulle bli billigare men näää inte det tydligen.

3 kommentarer:

  1. När jag läste detta inlägg, kunde jag inte låta bli att ringa min man. Han jobbar ju inte bara mot butiker, utan gör även badrum. Mest dock med kakel och klinker.
    Han sa att priset borde ligga runt 50 000:- med tätning och material.
    Är det då matta, så sa han det borde ligga på cirka hälften... Matta är betydligt billigare att sätta dit, än klinker och kakel...
    Nu vet ju inte vi storleken på ditt badrum, men jag såg bild på det när du visade på bloggen.
    Men, då har du kanske lite riktlinjer att gå efter...
    Ca 25- 30 000:- Inte mer om de inte ska installera badrumsmöbler och duschhörnor och så....
    Hoppas att det ordnar sig!

    SvaraRadera
  2. Alltså... 50 000:- om det är kakel och klinker....

    SvaraRadera
  3. Ja jag hade tänkt mig 20-25´men han lämnade ett pris på strax under 40´. Och jag valde ju matta pga att det inte skulle bli så dyrt. Vill ju inte kosta på lägenheten så mycket med tanke på att jag antagligen inte kommer att bo där så länge.
    Så din mans beräkningar överensstämmer mer med mina siffror.

    SvaraRadera