måndag 22 augusti 2011

Ja jag vet att jag är tjatig

Ja det blir mest prat om min lägenhet just nu men jag jobbar, renoverar, jobbar, lagar lite mat, tvättar, renoverar och där mellan gosar jag med min katt och det blir nån film i soffan oxå mer händer inte just nu.


Snälla, söta, rara Anna från Blanck´s Städ & Trädgård kom i fredags och putsade mina fönster. Är det något jag inte gillar att göra så är det just det och det kan Anna. Men som ni ser på bilden så var hon inte överens med solen som gassade på för fullt så hon kommer att återkomma och ta balkongen senare.







Uffe kom i helgen och gjorde klart fläkten och eftersom han trivs i mitt sällskap (haha) så blev han kvar och hjälpte mig ändra om i mitt kök lite grann.

Ett gamalt ex har även varit där och fixat till en data kabel men jag lär nog ringa honom igen och fjäska lite för jisses hur de dragit elen bakom spisen. Så får man inte göra och jag har heller inget uttag till diskmaskinen. Test körde den i helgen med en skarvsladd och så kan det ju inte heller se ut. Undrar hur de förra ägarna gjorde.

Magnus ("sambon") var även han där i helgen och skruvade upp tv:n, drog sladdar och plockade även ut toastolen och grejer ur badrummet för idag (förhoppningsvis) så sätter de igång med mitt badrum.


Jag då, låter som att jag inte har gjort något men det har jag. Städat, plockat bort grejer, fixat lite mer grejer, lagt golv på balkongen.

 Skulle behöva lite möbler oxå.....
 

Halltapeten var den sista som kom upp och den är bara super läcker. Den är mer grön än vad bilderna säger och den är helt klart super läcker. Får se sen om jag målar dörrarna i samma gröna färg men behåler det vita fodret, men det blir projekt "låååångt fram"......
Nu väntar packning, flytt och städ......

2 kommentarer:

  1. Det börjar ju likna nåt! :)
    Tummen upp!

    SvaraRadera
  2. Japp, det är meningen att flyttlasset ska gå till helgen.

    Tack för tummen!

    SvaraRadera