torsdag 12 augusti 2010

En till avslutad

Har precis avslutat ljudboken Människohamn av John Ajvide.
Och den var väl sådär lär jag säga.
Den börjar med att en liten 6-årig flicka försvinner spårlöst och sen får man en otrolig historisk berättelse uppläst. Den hoppar fram å tebax, i nutid och dåtid om människorna på Domarö.
I vissa fall har man svårt att föreställa sig saker eftersom mycket är påhittat och kan inte hända i verkligheten, eller?
Men det skulle vara spännande och se vad de skulle kunna göra för film av den. Svenskarna är ju inte så bra på skräckisar men nån kanske törs ta sig an den uppgiften?
Och nu ska jag ge mig an Fånge i Hundpalatset av Martina Haag, den ska tydligen vara skojig istället så vi får väl se sen vad jag säger om den.

1 kommentar:

  1. själv lyssnar jag på Lilla stjärna av ajvide lindqvist, ruskigt värre. Gillade ju hanteringen av odöda av honom, har du inte läst den ska du göra det. På gång är också dystopin metro 2033 och den finns som tevespel så nu ska jag lära mig det!

    trevlig läsning

    SvaraRadera