måndag 9 augusti 2010

Jävla måndag

Jag har sagt det förut och säger det igen:
Måndagar ingen bra dag!
Tror jag ska ge mig i slag med dem som hatar måndagar.
Det började med att Curry kl.04 hoppar upp i sängen, det brukar han inte göra bara sådär. Efter mycket om och men så fick jag ner honom. Inte så lätt kan jag säga, nyvaken och över 56 kg som ska ner.
Somnade om, och kl.05 vaknar av sambon klocka, ugh.
Somnar om och vaknar kl.07 av att Curry kräks. Flyger upp och hjälper honom därifrån och börjar fundera varför inte min klocka ringt kl.06.30.
Börjar klä på mig för att gå ut å Curry är jätte ivrig till att gå ut och det slutar med att han kräks igen i hallen.
Väl ute äter han bara gräs och det blir en kort promenad i regnet.
Väl inne igen så börjar jag koka ris & fisk till Curry men glömmer helt bort det så fisk vattnet har kokat över hela spisen. Inser att fisken inte är klar så jag sätter på den igen och glömmer bort den igen och vatten över hela spisen IGEN!!
Under tiden så försöker jag logga in på jobbet men det tar en jäkla tid för modemet har tydligen gått på semester för jisses vilken tid det tar.
Och ut från toa kommer en glad, blöt katt springande med halva katt lådan med sig. För TinTin har varit ute och blivit blöt och tänker man efter så vet man hur det blir när man blöt går in i en lådan med sand. Jo, mycket kommer med ut och även sitter i pälsen. Och han bara älskar att mysa med mig vid min arbetsplats på mornarna så då kan ni tänka er hur mycket av kattsanden som lämnades kvar på mitt skrivbord.
Och så fort jag reser mig för att titta till hunden kommer katten springande och vill ha kärlek, massor av kärlek. Skvätta, skvätta grus i hela huset.
Sen är jag skulle duscha upptäckte jag att min kära sambo!? har stängt av värmen till handdukshållaren, VA? Varför? Jag vill ha en varm å skön handduk att torka mig med.
Var tog min lugna måndag vägen med att kolla till jobbet och sen läsa tidningrna på internet och sen avnjuta en frulle i lugn och ro?
Så nu undrar jag, varför blev det så här idag?
Är det för att det är måndag?
För att vi hade hundvakt i lördags och de inte gav Curry hans mat som de skulle?
För att det regnar ute?
För att jag var vaken lite sent igår?
För att någon där uppe vill att jag ska hata måndagar?

Men två positiva saker ser jag idag:
Jobbet flyter på som det ska och jag har börjat sticka igen.

1 kommentar: