måndag 23 augusti 2010

Söndagspromenaden

Blev helt paff när sambon föreslog en långpromenad. Så, så blev det. Ryggan packad med fika och grannen hängde på och så här fåniga såg vi ut när kameran kom fram.

Den här konstiga formen på trädet tillkom för många, många år sedan då en lite flicka som bodde på Eskön gjorde en knut på det lilla trädet som stod där. Om det är sant eller inte vet inte jag men så har det berättats för mig iaf.

En väldigt trött kille efter en timmes promenad i skogen. Men nu väntar fikat som han vet ligger i ryggsäcken

Otroligt fin utsikt var det denna dag på toppen av berget. Nästan så man kan vinka till finländarna. Perfekt väder var det iaf. Inte för varmt och fläktade skönt. Behövde aldrig bråka med några myggor eller sånt tjafs.

En något piggare Curry som väntar på att börja färden hemåt igen.
Färden hemåt gick något saktare än dit men det var inte så konstigt. Gamla gubbar går inte så fort och vem hade bråttomt?
Det var en fantastisk dag med bra väder och trevligt sällskap.
Och nu får man väl vänta ett tag igen innan sambon kommer med sådana här idéer kan jag tänka mig, för hans ursäkt är att han är gammal och tjock.

2 kommentarer:

  1. Hej Mona Vad dumma vi ser ut, verkar som om vi har fått syn på en älg eller någonting. Dom andra bilderna blev ju jättebra. Vi hade en härlig promenad tycker jag.
    I morgon ska vi upp tidigt för Janne ska med bussen till Stockholm som går 8.30 från stan.
    Själv ska jag hitta på någonting med min f d arbetskamrat. På torsdag kommer några "tanter" och hälsar på. Fredag blir det tvätt i stan, så vi får vänta med nästa promenad till nästa vecka.
    Kram från din granne

    SvaraRadera
  2. Ja, vi ser ju inte kloka ut. Men så är han ju ingen bra fotograf heller, tycker vi skyller på honom.

    SvaraRadera