onsdag 18 augusti 2010

Frukostvärdinna

Vaknade kl. 05.05 i morse och det är väl inget konstigt med det med tanke på att katten brukar väcka mig alltifrån 03-06.
Brukar bara gå på toa och sen somnar jag om igen....
Men inte denna gång och katten han sov....så härligt så.....
Så när klockan blev 05.45 gav jag upp efter att ha lyssnat på både katten, hundens och sambons snarkningar och vänt och vridit mig i sängen ett antal ggr.
Klev upp å satte mig vi datorn istället.

Då slog det mig!
Kanske ska man ringa upp de 2 stadens hotell som jag har jobbat på tidigare och fråga efter jobb som frukostvärdinna. Nu när mitt jobb ev. sviktar. Jag verkar ju fortfarande ha en tendens till att vara morgonpigg.

Men vill jag verkligen gå tillbaka som frukostvärdinna? Vara trevlig tidigt på morgonen, le och göra någon annans dag lycklig? Men nja, det är ett jobb iaf. Man kan ju kolla läget iaf, eller, hejda mig någon.

3 kommentarer:

  1. frukostvärdinna är ju ett finjobb. Lugn och skön atmosfär...annars kan du börja plugga hemifrån, bruden.

    SvaraRadera
  2. Hatar att plugga å vet inte vad jag ska plugga till heller och tyvärr ger det inga mer pengar bara mer utgifter.
    Så du håller på frukost jobbet, hellre det än Gustis eller?

    SvaraRadera