måndag 16 augusti 2010

Lönehöjning

Idag försökte jag löneförhandla!
Det gick väl sådär.....
På mitt förra heltids jobb så försökte jag med samma sak, att få en högre lön. Problemet är inte mina argument eller mitt sätt att göra jobbet.
Problemet är att jag jobbar för företag som inte är sådär jätte rika.
På mitt förra jobb så fick jag tillslut en ökning men nästa 1 år senare blev jag uppsagd pga. dålig ekonomi i företaget.

Lika så nu. Istället för att få till en diskussion om min lön så får jag veta av chefen att han kanske inte har råd att ha mig kvar.
OBS!! Jag har ingen hög lön!!
Alternativet är att jag går ner på halvtid, hrm... Vem klarar av ett hus och div räkningar på en halvtids lön? Inte vi iaf.

Så nu snurrar mina tankar. Ska jag sjunka i skorna och bita i kragen och kontakta restaurangen jag hade ett extra jobb och fråga vad de kan erbjuda? (vill absolut inte tillbaka till restaurang jobbet kan jag säga, har fått nog!!)
Eller ska jag hoppas att jag får behålla mitt heltidsjobb eller ska man kanske byta helt?

Att hitta ett annat heltidsjobb idag är ju inte heller det lättaste. Var arbetslös i 14 mån sist och inte en enda intervju fick jag komma på. Och då var det ändå den tiden när Media Markt, Jula och Citygross skulle öppna här i stan.
Är det så att cheferna som sitter på dessa jobba inte vill ha en glad, pigg, alert tjej som ger järnet när hon jobbar. Kan det vara så att jag börjar bli till åren och inte har några barn?
Vad är felet egentligen?

Ska börja leta alternativ nu, men först blir det middag!

3 kommentarer:

  1. Hej Mona
    Nu ska jag försöka skriva till dig för första gången. Har aldrig tittat på bloggar förut.
    Vad fint du hade skrivit om när ni var hos oss.
    Det var kul att läsa. Jag hoppas att du inte blir av med jobbet nu igen. Ska hålla tummarna för dig.
    Vi var i Axmar idag och hade en fin dag med god mat. Nu var det jag som blev serverad och slapp göra i ordning allting.
    Kram från din granne över gata

    SvaraRadera
  2. vad ska vi hitta på för dig nu då ärtan?

    SvaraRadera
  3. Ååhh, jag vill oxå åka till Axmar å äta god fisk.

    SvaraRadera