onsdag 4 augusti 2010

Förutfattade meningar

En bekant till mig, vi kan kalla henne Åsa, blev härom dagen anmäld till sociala och polisen kom på besök. Varför?
Jo en granne som är väldigt nyfiken av sig hade hört hennes barn skrika något enormt en sen kväll så grannen traskar helt plötsligt bara in hos Åsa och påstår att hon slår sina barn. Vilket resulterar i att polisen kommer.
Sanningen var att syskonen slog varandra så därför skrek de, syskon kärlek helt enkelt.
Grannen är en sådan som ska ha koll på allt och kollar även vilka besök hon får och en gång kom en kompis på motorcykel och då är man tydligen brottsling bara för att man kör hoj.
Så då fick jag en idé att åka dit, gasa lite extra innan jag stänger av min hoj. Ta av mig kläder så pass att några av mina tatueringar syns och självklart ska jag stoppa in en snus då oxå.
Undrar vad tanten tänker då?
Att jag är värsta brottslingen som har suttit inne, knarkar och slår gamla tanter på stan? Jag som är så söt å snäll, lika from som det vita lammet i Lambi reklamen, men ändå snusar jag, åker hoj och har tatueringar. (Och den sista ska göras klar i morgon)
Förutfattade meningar är aldrig bra att ha. Bara för att man ser ut på ett speciellt sätt och gillar vissa saker behöver man inte vara hulligan, eller?
Nu bor Åsa flera mil ifrån mig så att göra denna grej kan bli svårt men har jag vägarna förbi, då ni, ska jag åka å skrämma upp tanten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar