måndag 15 november 2010

Det kom ett blomster bud

Verkligen överraskande så knackade det på dörren i fredags precis när vi skulle sätta oss att äta.
Och vad står där om inte ett blomsterbud med jätte fina blommor till mig!

Åhh, vad jag blev glad. En kollega till mig tyckte så synd om mig nu när jag varit sjuk hela veckan så hon tyckte dessa skulle friska upp lite. Men det var nog chokladpåsen som var med som jag uppskattade nog mest. Haha...

Ja denna förbannade förkylning eller vad det nu är vill inte ge med sig. Sen förra lördagen (6:e) har jag mått dåligt.

Har fått det ena förslaget efter det andra om vad jag ska göra för att bli kvitt den men själv tror jag nog att det bara är att vänta ut den nu när den har brutit ut. Sova å vila mest hela tiden.

Ja sova å sova. Sambon börjar bli dålig han oxå så nu snarkar han mest hela tiden så just för att jag ska få sova så sover jag på soffan.

Så just nu känner jag mig totalt värdelös. Jag känner mig fet, orkeslös och oengagerad i allt.
Fet för att jag har proppat i mig det ena onyttiga efter det andra. Jag äter sällan snabbmat, typ kanske 1 gång i månaden, nu har det blivit 3 ggr på samma vecka!! Sen har det blivit en hel del godis och chips! Chips som jag heller aldrig äter. Så nu har jag väl gått upp de 9 kilon som jag lyckats gått ner en gång i tiden.
Orkeslös för att jag knappt orkar göra någonting. Mitt hem förfaller och så blir jag stressad över det men nää, jag ligger på soffan jag å äter praliner och kollar film.
Oengagerad för att min hund å katt inte får den uppmärksamheten som de behöver, Curry behöver mer promenad än vad han fått och han behöver borstas. Och vem vill borsta hundhår så det flyger å far när man är förkyld? Inte jag iaf.

Näää, nu jäklar får det vara slut på detta. I morron ska allt vara borta!! Punkt slut!!

2 kommentarer:

  1. Härligt att bli överraskad med blomsterbud, det kan verkligen förgylla en vecka.

    Nästa gång du själv vill färglägga någons vardag kan du använda kod "JOY" för lite rabatt.

    Vi önskar dig en blomstrande vecka!

    /EuroFlorist

    SvaraRadera
  2. Blommor är trevligt, tyvärr gillar min katt det oxå, speciellt det smala långa gröna som brukar sitta i ibland.
    Men dessa höll sig bra länge i fred.

    SvaraRadera