måndag 22 november 2010

Det var en lugn å skön helg

Oftast när jag vaknar har jag så många idéer om allt vad jag ska hitta på under dagen.
Sen knallar jag ut med hunden och funderingarna och planeringen fortsätter.
Men sen är det dags för frukost och jag blir slappare å slappare.

Så i lördags blev det inget vettigt gjort. Drog mig länge i sängen, sen frukost och sen en film i soffan.
Tyckte hunden behövde lite vård så han fick en omgång med kammen å borsten.
Sen typ var den dagen slut, vet inte var den tog vägen för sen var det dags för hemlagad pizza och mera film. Så slappt, så härligt.

Men söndagen istället, ja ni. Då sparkade jag mig själv i baken och satte fart. Bilen gick mot Valbo och Lundins säljlager och sen Köpis. Där hann jag med både fika med en god vän och en tur på IKEA. På IKEA inhandlades vad jag nästan skulle kunna tro är hela säsongens ljus förråd men känner jag mig rätt så är det snart slut igen.

På vägen hem kom jag på att jag har en annan kär god vän som inte mår nå bra just nu så jag åkte förbi henne med en liten påse med choklad. Och jag tror hon blev glad, hon sa det iaf.
Samma kära goda vän sa att TinTin skulle få bo där när vi åker på våran resa senare i vinter. Vilken underbar människa, funkar det så då har jag det bekymret ur världen.

Sen så hann jag även med bio igår kväll. Unstoppable med Denzel Washington, helt fantastisk film. Den innehåller humor, allvar och väldigt mycket action. Och vad vi fattade det som så bygger den på verkliga händelser men jag hittar inget på nätet som styrker detta. Men jag gillade den iaf oavsett. Gillar man inte vare sig tåg eller Denzel Washington ska man nog inte gå och se den.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar