torsdag 25 november 2010

Väder fenomen

Att släppa väder kan bli en smärre katastrof.
Att befinna sig i samma rum som någon som precis släppt väder kan vara en katastrof så man får gå därifrån eller personen i fråga går iväg.

En katastrof har vi väl inte här när det gäller väder men blåser ordentligt gör det iaf.
Snart får man binda fast katten i långt snöre när han vill gå ut så han inte flyger iväg. För det har man ju sett från landet "over there" att det kan ju flyga en massa olika saker i luften.
Men en sån katastrof det har väl inte vi? Eller?

I södra Sverige har de nog katastrof säger de iaf. Men det är ju alltid mest synd om folk söder om Dalälven. Och samma sak varje år när vintern börja ge sig till känna. Folk blir påmind om att det är kallt (nähä), halt (nähä) och det kan komma massor av snö (nähä). De huttrar å fryser å gnäller. Det är vinter, det ska vara snö då!! Samma sak, varje år.....

Tänk om folk norr om Dalälven skulle gnälla så? Då fick de höra att ni norrläningar ska tåla sånt, och varför bor ni där då om ni gnäller. Ja, samma sak varje år.....

Själv börjar jag tröttna på att det blåser så förbaskat men jag gnäller inte. Jag har en stadig hund som jag kan hålla i om jag ska gå ut. Värre blir det nog i morgon när det är dax för ett träningspass igen och jag ska åka in med min lilla pärla till stan. Lilla var ordet. Om sambon kommer hem å säger att lastbilar och div. saker blåser av vägen och att hans tunga bil inte heller går som den ska, hur ska då min lilla plutt klara sig?
Jaja, det tar vi i morgon. Nu tar vi tag i dagens alla världs problem.

2 kommentarer:

  1. Jag som bor 60 mil uppåt från dig är oerhört glad över att vara en bastant tant en sådan här blåsig dag. Står stadigt på jorden som ett vindkraftverk i väder och oväder. Dvs när jag inte ligger på en isig trottoar och krälar som en sköldpadda på ett glasbord....

    SvaraRadera
  2. Ligger på golvet å asgarvar just nu. Hemskt ledsen men jag ser denna syn framför mig

    SvaraRadera