onsdag 10 november 2010

Mörkt mörkt mörkt

Att bo ute i skogen när det blir strömavbrott är ingen höjdare om man är mörk rädd.
Och tur är väl att jag inte är det för igår hände det. Det blev mörkt alltså.
Satt vid datorn och pang sa det bara så var det liksom helt svart.
Svart som natten, det tar ju ett tag innan ögonen vänjer sig och sambon var nere i garaget så jag väntade bara på att han skulle springa in i något och man skulle få höra ett vrål.
Snabbt, snabbt fick jag leta reda på ficklampan som tur var alltid hänger på sin plats och sen leta reda på mobilen för att ringa sambon som ev. rumlade runt i garaget.
Men det var lugnt, fick inte höra någon historia om att han vält en oljehink, slagit sig på tummen eller något sånt.
Så istället fick jag tände massor och då menar jag massor av ljus och vad mysigt det blev. Ljus är mysigt, har alltid annars massor av ljus tända men hade inte kommit så långt vid den tiden att jag hade hunnit göra det.

2 kommentarer:

  1. Ååååh vad det är mysigt med massor med ljus :)

    När vi bodde i huset kunde vi tända ca 50 ljus bara ändå för att det just är så mysigt :D

    SvaraRadera