måndag 29 november 2010

Man ska respektera Herr Gårman

Att man smiter över vägen när det är rött är väl i bland okej.

Men att sticka över utan att se sig för är totalt respektlöst tycker jag.

Nu när det är sånt busväder ute förstår jag att man som gående vill över gatan så fort som möjligt. Men har du som gående då tänkt på att jag som sitter i bilen kanske inte ser dig så där jätte lätt i snö yran och framförallt inte hinner bromsa??

Att bara sticka över vägen och tro att bilen stannar direkt är idiotiskt. Sikten är skit och det är halt ute.

Har själv varit mycket gående och cyklare också och jag fick iaf som liten att lära mig att se mig för innan jag smiter över vägen.

Titta åt ena hållet och sen åt andra och sen gärna åt det andra igen och är det okej så kan man gå. Idag har vi ju en lag på att bilar ska stanna för gående men det är iaf repektlöst att bara ge sig ut i vägen. Och speciellt gå över när det är trafikljus och det visar rött för gående.

Ja ni märker, jag har varit in till stan och retat upp mig på mina medtrafikanter. Gående denna gång.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar