fredag 8 oktober 2010

Åhhh, vilken vecka...

Ja denna vecka har varit allt annat än normalt.
Som jag skrev i förra inlägget så gick mitt internet på snigel fart så måndags och tisdag tog det tid att jobba. Vad jag än gjorde fick jag sitta och vänta mellan varven. Ni som kommer ihåg på den tiden när datorn och internet kom, när man skulle se en bild i datorn, att man sakta men säkert fick se bilden i steg. Så har mitt internet varit.
Så i onsdag dök det upp en kille. Riktig datanörd med Söderhamns dialekt och hittade några fel.
Kanon, tänkte jag. Nu kan jag börja jobba igen. Men icke sa nicke! Farten började sakta men säkert dala sig neråt igen. Ringer Telia och får till svar att du har fart, iaf från oss. Då måste det vara din grejer det är fel. Men va faen. Grejerna är ju nya.
Men jobbar på ändå. Fakturorna jag skrev ut på ca 5 tim brukar vanligtvis ta 2 tim. När jag nästan är klar säger chefen att det är dumt att göra det där nu när internet är slött och du kan ju dela upp det.
-Jomen visst! Tack ska du ha för den påpekningen.
Stressar iväg för att jag ska hinna hämta min nya bil innan de stänger och säljaren är superstressad fast han visste att jag skulle komma just då. Det slutar med att vi glömmer extra nyckeln.
Hem igen och fortsätter med mina fakturor för de ska ju inte bara skrivas ut de ska ju vikas och stoppas i kuvert och frankeras oxå, jippey.
Till slut så blir det torsdag och det är dax för mäklaren att komma hit. Stressar runt och försöker fixa det sista så det ser snyggt ut och ska starta dammsugaren. Näää, den vill inte starta. Vad är det nu då? Kan jag inte få gör fint inför besöket eller vad? Med handdammsugaren och golvmoppen så löser jag det till slut iaf.
Mäklaren går runt å granskar vårat hus så att det känns som att vi bor i ett ruckel, hrm. Men han tyckte det var fint. Sa han iaf. Han lämnar bud på måndag om vad han tror att vi kan sälja det för.
Så, äntligen fredag. Kan jag få ta helg nu? Men mera strul väntade idag. Först till gyn. Det trevliga stället där man ska lägga sig i en mindre trevlig stol och fläka upp benen och blotta det mest intima man har. Det var vad jag hade ställt in mig på iaf men det blev stop. Och varför det blev det tänker jag inte berätta här.
Sen iväg och hämta min extra nyckel till bilen och ett täcklock som saknades på den nya bilen. Iväg och träffar sambon och varken han eller jag får dit det sk täcklocket. Tillbaka igen till den trevliga försäljaren (som jag känner) och fräser åt honom att sätta dit det. Det slutar med att en killen från verkstaden får komma ut och sätta dit det men det kommer antagligen att ramla bort så småningom.
Svänger förbir Granngården för att köpa fågelfrö. Vi har väldigt hungriga fåglar här ute på Eskön. 4 ggr har de haft ner matautomaten från pinnen den hänger för att de är så ivriga. När jag ändå är där passar jag på och frågar den snuviga kvinnan i kassan om man kan lämna vatten prov till dem. Nej! får jag till svar. Nähä, tänker jag. Tänker hon föreslå något eller säga vart jag ska vända mig. Vet ni vad hon gör, hon slänger upp en lapp på min stora fågelmatshink! Det ni, kallar jag service!!
Sen tar jag mig ner på staden för att inhandla div prylar som strumpor, tandborstar och trosor och naturligtvis mera vin. Vin som jag öppnade nästan direkt när jag kom hem och nu sitter jag och njuter. Njuter av att det är fredag, jag har fått åkt lite i min nya bil och jag har shoppat lite. Kanske inte så roliga saker men nyttiga saker som jag behövde. Men vad jag reagerade på var att överallt jag gick så fanns det inga glada expediter. Var har de tagit vägen? Eller ville de oxå hem å dricka fredags vinet? En trevlig människa mötte jag och det var på Clas i Sjön. Hon kände jag iofs men ändå. Hon var glad!

Ha en trevlig helg mina vänner för nu ska jag gå å se vad jag gjorde för inköp idag.

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha (lessen att jag skrattar men det var dråpligt värre) och jag är trevlig - kom till mig så ska jag serva dej precis som du ska servas.

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så besöker jag ju inte biblioteket så ofta, - typ aldrig. Men det är kanske dit jag ska gå för att få service.

    SvaraRadera