måndag 4 oktober 2010

En trasig kabel

Vad beroende man blir av dagens teknik utan att man tänker på det.
Jag arbetar hemifrån och därför väldigt beroende av mitt bredband och helst ska det gå fort som attan.


Nu idag har jag två ggr fått starta om mitt modem med hopp om att det skulle bli lite mer fart i än vad det är men icke sa nicke.


Ringer Telia och de går ut och mäter och får sen till svar:
- De där var ju inge bra.
-Nähä, det menar du inte.
-Jag felanmäler det där och det kan ta upp till 3 dagar.


3 dagar, vad sjutton ska jag göra under så långt tid. Jag behöver surfa NU!


Så nu är det bara att hoppas att de fixar det före 3 dagar annars blir jag tokig. Men man ska inte stressa det har jag gjort tillräckligt efter alla år i restaurang branschen. Så nu sitter jag här, trycker på en knapp, väntar, väntar och väntar lite till och PLÖTSLIGT SÅ HÄNDER DET, att sidan laddas klart och jag trycker på nästa knapp och får vänta å vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar