torsdag 21 oktober 2010

Lilla Stjärna

Nu är boken Lilla Stjärna precis avslutad och vilken fantastisk bok lär jag säga.

Ofta när jag läser en bok eller som numera lyssnar så föreställer jag mig jämt hur den skulle vara som film. Och kommer denna bok bli film då blir den läskig.

Det är en riktig psykotriller och jag älskar både skräck, psyko och rysar filmer. Man känner att man lever när man går in i boken så djupt att man hör sitt eget hjärta bara dunkar hårdare och hårdare.

Lilla Stjärna är skriven av John Ajvide och det är han själv som läser boken och gör det jättebra med en lugn och sansad röst. Inte för släpig, töntig eller tillgjord.

Han har en förmåga att blanda skräck och overklighet med vardagen och göra det trovärdigt och verkligt trots att det ofta är extremt skruvat precis som den förra boken jag läste av honom, Människohamn.

En riktigt otäck historia om 2 unga tjejer som finner varandras vänskap och tröst. De blir en stor flock till slut och konstiga grejer händer, mer tänker jag inte avslöja.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar