söndag 17 oktober 2010

Pilgrims Musslor a la Mig

Igår var sambon på fest och när jag blir ensam så brukar oftast äta fisk eftersom han inte är så förtjust i det. Och jag gillar att experimentera med mat, går sällan efter recept och igår hade jag kommit till Pilgrims musslor.
Brukar försöka hitta lite tips och idéer på internet för hur man ska göra men de flesta recept jag hittade var på förrätter.
Äter man inte pilgrims musslor som varmrätt? Det tänkte jag göra iaf.

Jag tog och skar lite paprika och champinjoner i bitar, sen fräste jag det i ganska mycket citron olja. Fyllde på med rödlök och färsk chili.
Sen blandade jag runt det med nudlar.

Musslorna stekte jag i några minuter på varje sida och la sedan högst upp på alltihop.
Och det blev himmelskt gott!!

Hade även gjort en en lite röra med creme fraiche, örtkryddor och lite lime men den använde jag inte så mycket av.

2 kommentarer:

  1. Mmmm, det lät gott Mona. Mat i min smak!

    SvaraRadera
  2. Vilken attans otur att jag inte ringde och bjöd in dig då för det var riktigt najs. Nästa gång ska jag försöka komma ihåg att ha i lite oliver oxå

    SvaraRadera