tisdag 12 oktober 2010

Det eviga håret

Idag var det dax för ett besök hos frisören.
-Jaha, vad ska vi hitta på denna gång då säger hon, hon med makten över den vassa saxen.
-Kort lugg, är det enda jag får fram och det vet hon vid det här laget.

När det gäller mitt hår så är jag ganska öppen. Jag hittar gärna på något nytt och är inte rädd för att prova mig fram. Men det värsta är ju hur man kan se ut efteråt. Något som hon tycker är snyggt kanske jag ratar. Sen så fixar ju å trixar ju hon som en annan inte kan.
Man ser alltid skit snygg ut när man lämnar salongen och sen nästa dag så står man där och är på väg och drämma borsten i både spegeln och allt annat som finnas i vägen och skriker och gormar för att man inte får till det som hon så enkelt fixade dagen innan.

Undrar hur många ggr jag tänkt att nu rakar jag av skiten, det växer ju iaf ut!!

Den här gången såg jag inte sådär skit snygg ut tycker jag när jag lämnade plejset. Så denna gång kanske, kanske jag får till det hyfsat i morgon. Eller så ser jag rent ut sagt för jävlig ut. Kanske det kanske. Sambon gillade det inte iaf men det är mitt hår och det sitter på mitt huvud och det kanske är bra att jag jobbar hemifrån så slipper folk se mig.

Det växer ju ut igen....
Precis som allt annat hår på kroppen gör, hrm....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar