tisdag 5 april 2011

Det kom ett brev på posten

Var ju för någon vecka sedan på tuttkontroll och idag kom det som sagt ett brev på posten. Och i det stod det att jag måste tillbaka och vad är det första man tänker på då?!



Jo att allt inte står rätt till! Ja, jag vet att det behöver inte vara det men nåt knas är det ju eftersom de måste undersöka mig mera. Jag vill inte ha nån jävla läkare som ska klämma å greja på MINA tuttar. Det var tillräckligt genant ändå förra gången jag var där å klämde fast dem.



Jag får tårar i ögonen och inser oxå att jag ska tillbaka på min mammas födelsdag. Min kära mamma som är död sen snart 6 år tillbaka. Tänker på det och får ännu fler tårar i ögonen.



Känns som att livet suger tillräckligt för att hålla på med detta just nu, men en olycka kommer sällan ensam. Det är väl lika bra att ta allt på en gång, eller hur? Jag är ju en sån som person att jag tycker att man biter ihop å går vidare så jag får väl göra det även denna gång. Men skulle vilja ha någon att krama ordentligt nu å tankarna går till........



Som tur är har jag mina tuttar försäkrade (jo men visst, så dutti är jag) så skulle det vara något allvarligt så får jag ut en jädrans massa pengar jag kan ha skoj för iaf.

3 kommentarer:

  1. Stackars lilla Mona, som om det inte vore nog! Jag har varit med om samma sak. Snacka om att man svartmålar hela framtiden. Vi var precis på väg på en resa, så jag gick en vecka i Italien med en klump i halsen och trodde att det var min sista sememsterresa. Jag kände knölen och kunde inte låta bli att tänka på den. Jag fick komma tillbaka senare o de satte tejpbitar på ena bröstet och märkte ut knölen.Väl hos läkaren sen, så var han jättelugn och snäll medans jag var livrädd och illamående. Knölen visade sig vara en helt ofarlig, vattenfylld cysta. Läkaren stack hål på den o jag fick se på en skärm hur det såg ut när han med en spruta sög ut vätskan. Knölen var borta och jag grät när jag gick därifrån. Av lättnad förstås. Jag hade haft sån ångest i flera veckor.
    Med detta vill jag bara säga att , som läkaren sa, oftast är det helt ofarliga knölar o annat de hittar, men de tar det säkra före det osäkra o kollar upp allt. Och det är ju bra!
    Ta det lugnt och hoppas du snart får komma på undersökning.
    Sköt om dig!
    Kramar från mig

    SvaraRadera
  2. Det finns fler som tänker på dig "out here" i cyberrymden! Hoppas att allt går bra!

    SvaraRadera
  3. Tack för de värmande orden. Jag vet att man oroar sig oftast i onödan men man vet aldrig....

    SvaraRadera