fredag 1 april 2011

Första April


Ja det är idag det och då ska man tydligen passa sig för en massa dåliga skämt. Tror inte att jag blivit utsatt för något men det visar sig väl i morgon när sanningen visar sig.....



Däremot har jag haft en stressig och en mer eller mindre kaotisk dag. Tror även att jag haft en sån här dag förut för nåt år sedan just på denna dag...



Det är ju fredag å fredagar har jag liksom lite "inte jobbar dag". Kan ta sovmorgon fast jag aldrig sover längre men jag kan ligga å mysa i sängen länge och djuren kommer oxå å myser. Och det gjorde vi även idag, sen ut på promis å sen frulle å sen kolla av jobbet lite. Inser sen att klockan helt plöstligt är alldeles för mycket. Skulle vara inne i stan å köpa en tårta innan träningen men fick ringa å lägga undan en istället.

Blir sen med mötet med chefen, stressar in på träningen å hamnar längst fram på spinning cykeln och min härliga tränare Hanna Gustafsson (som älskar att plåga mig) myser å säger att nu har jag koll på dig. Jahaja tänker jag å nu får man inte fuska.


Sen är det möte på banken, å sen i väg å bjuder på tårtan jag fixade och sitter där å bubblar så tiden den går och vill gärna bubbla mer men man måste ju tänka på hemfärd.


På väg till affären händer en krock mitt framför ögonen på mig så jag lär stanna å invänta polis så de får höra från mig vad som hänt.


Väl i affären stressar jag runt (varför vet jag inte) och precis när jag stoppat alla varorna i påsen inser jag att jag glömt kaffe (vaffö dricker man kaffe för??). Får ställa undan påsen å springer å hämtar kaffe, betalar igen å ställer mig i kön för att hämta mitt paket från Ellos. Ut i bilen å sen i väg. Det blir rött ljus vid järnvågspåret så det är bara att vänta, vänta. Tåget kommer å skönt tänker jag å lägger i ettan för att åka men si fick jag, för det är dubbelspår och efter en stund kommer så ett till tåg, jippie får jag åka hem snart??


Gasar iväg i en väldans fart och tänker att nu snart är jag hemma men nej då, jag ska komma i kapp en jädrans söndags åkare med släpvagn som jag får ligga bakom å puttra.



Efter 30 min hemma så inser sambon att jag vill ha ett glas rött å kommer med det å helgen är räddad. Ja jo jag vet att jag kan hämta vinet själv men det är roligare att bli serverad. Så nu väntar helgen och med den en massa städning å ev. målning. Vi får väl se.....



I paketet från Ellos så åker tyvärr det jag hade mest sett framemot tillbaka med posten, den rosa PUMA bikini!! Satt som hejkomåhjälpmig å nej det är inge fel på min kropp den är sååååå fin numera, eller hur var det nudå?? Var det min kropp eller hon i "Sports Illustrated"??!!

3 kommentarer:

  1. Hmm...
    Har du har det fullt upp idag eller? haha

    SvaraRadera
  2. He, he, he! Tack för titten och en trevlig fikastund i alla fall! Sköt om dig!
    Kram Åsa

    SvaraRadera