torsdag 31 mars 2011

Ny spännande mail adress

Vill ha er hjälp!!

Inom snar framtid hoppas jag att jag kommer att flytta vilket innebär att jag antagligen kommer att skaffa mig en ny mail adress och vill nu har er hjälp till att hitta på något fyndigt och klatschigt.


Oftast har jag använt mitt namn men det är långt och vill ha något mer som säger vem jag är, så hur ser ni på mig?

Vad säger ni om:
chokladovin@ älskar ju choklad & vin....
blomman@ fick jag från en dröm jag hade inatt....
zumba@ nja, så mycket älskar jag inte zumban, risk för tönt stämpel?
godisråtta@ älskar godis men nja jag är ju inte 14år
djurkompis@ jo mina djur älskar jag ju väldigt mycket men njaaa...


Mer och roligare och klatschigare tips mottages tacksamt

8 kommentarer:

  1. Har raderat det inlägget hos mig som inte funkade. Det finns en banner (liten grön)på höger sida som du kan klicka på, så kommer du dit.
    Hmm... mailnamn... jag känner ju inte dig så mycket (än)...
    Men, jag tror ju att det ska vara något du kan lämna ut t ex till myndigheter också. Ibland vill ju såna ha mailadress också.
    Du kan inte ha som jag? förnamn@efternamn.se eller?

    Jag tycker du verkar vara en glad skit i alla fall. Men man kan väl inte heta gladaskiten@
    Haha

    SvaraRadera
  2. jag tror på Blomman

    SvaraRadera
  3. Halloj bruden!
    Tänk på att den ska vara någorlunda seriös! Jag ser på alla "larviga", "barnsliga" och lite "töntiga" mailadresser jag får svar från när vi söker personal. Jag måste medge att det känns lite oproffsigt när jag ser att en kvinna i 50-årsåldern har en mailadress som tex snuttepluttan@ o dyl. Så tänk på det! "Godisråttan" borde du absolut välja bort. Jag gillar också vin och i viss mån choklad, men skulle inte vilja ha det som mailadress ändå. Jag tycker namnet är det bästa och också lättast att komma ihåg. En mailadress ska vara så kort och enkel som möjligt. Dina intressen och dina egenskaper kan du visa på annat sätt. Så tycker jag!
    Kram på dig o hoppas vi ses i morgon! Ring först, för ev. måste jag iväg en sväng under dagen. // Åsa F.

    SvaraRadera
  4. Oj vilka seriösa svar jag fick.
    Vill inte ha mitt namn, är så fruktansvärt trött på det. Vill ha något fyndigt.
    Och ja Åsa jag får oxå en hel del konstiga ansökningar med mailadresser som man funderar på hur de har hittat.

    SvaraRadera
  5. Hallå igen...

    fantastiska@
    jaghetervadjagvill@
    hallon@
    ostovin@

    Något sånt kanske? :)

    SvaraRadera
  6. Väldigt sugen på något med vin... inge fler nyttiag förslag??
    Blomman@ ligger oxå väldigt nära, betyder lite speciellt just nu mer går jag inte in på nu...

    SvaraRadera
  7. Men du kan ha en seriös mejladress och sen en annan till privata, jag röstar på vinochokladmona@

    SvaraRadera
  8. Oj nu stalkar jag dig men kom på en till: vinblomman@

    SvaraRadera