onsdag 23 mars 2011

Det blev en dålig start idag

Blev väckt idag 3.30 utav katten TinTin, inget konstigt med det. Men när jag vänder mig om för att se vad klockan är så är väckarklockan svart. Jaha, strömavbrott tänkte jag. Inget konstigt med det heller eftersom det mer eller mindre blåser storm här vid havet och då kan det lätt bli så när man bor som vi gör.

Trippar ut i hallen i mörkret och känner genast att jag trampar i något som inte brukar vara där. Okej, någon utav djuren har spytt igen tänker jag. Fortsätter trippa in på toa och torkar av mig och börjar känna en lukt som inte brukar vara där. Tar mig sakta fram till en fick lampa och börjar lysa runt.

Aha....Doggen mår inge bra i magen. Han har "gjort på sig" inne i köket, en stor lös hög kan man säga. Konsistens, lukt å form kan vi ta en annan gång om ni vill. Lyser vidare och ser mer spår efter denna mindre trevliga magtömning.

Tar mig fram till doggen och han blir glad att se mig men skäms. Det är inte hans grej det där inte. Får upp sambon och de går ut medans jag börjar torka.
Och eftersom vi har strömavbrott så har vi inget vatten heller (bor ju på landet ju) så det blir till att torka med papper och medel.

Somnar om och sen när vi gjort den vanliga promenaden med en mindre vanlig pruttning där bak så är strömmen tillbaka och när jag tittar ut så har jag 3 st killar från Gävle Energi på min gård. Det visade sig att orsaken till strömavbrotten var en gren som blåst upp på en högspänningsledning och den stod de på min gård och skrattade gott åt. Varför, ja det kan man undra.

Så nu springer vi skytte trafik in å ut eftersom det fortfarande trycker på där bak för doggen och jag vet inte vad jag ska göra......

4 kommentarer:

  1. Hepp strömavbrott och kass mage är inget att rekomendera, kombinationen funkar bara inte ihop på nåt sätt.

    På min ö sao vicente har vi ofta strömavbrott varje dag bläää säger jag bara utan att ha kass mage och vara vovve.

    Jag gillar verrkligen din hundras!
    Ta hand om vovvsen nu

    Hjälpen jag bad om i förra komentaren lyckades jag åtgärda själv :-)

    Yippi

    Med kärlek Sara

    SvaraRadera
  2. Va trevligt med en ny besökare ska genast kolla in din blogg.
    Tack, han är jätte mysig vovven min. Inbjudan att komma och bada hos dig ska jag komma ihåg....

    SvaraRadera
  3. Hej!

    Brukar kika in här ibland och du verkar ha drabbats av samma som vi gjorde för inte så länge sen (2 veckor sen) Helt plötsligt från ingenstans blev våran hund dålig i magen.
    Jag delade upp hans foder på 4-5 måltider och blandade det med sempers majsvälling. Den för barn. Efter 4 dagar fick han Diarsanyl (tror jag att den heter) som kan köpas på apoteket. Det är en pasta mot dålig mage hos hundar. Den fick han i 3 dagar. Nu är han bra i alla fall.
    När jag ringde Djursjukhuset, sa dom att hundar kan drabbas av magsjuka, nu när allt blottas och bakterier frodas. Det som snön har gömt.
    Han har även nu fått avmaskningstabletter för säkerhets skull.

    Vi var tvungna att lägga ut tidningar i hallen, eftersom det var är han försökte visa att han ville ut. Men, vi hörde ju inget, eftersom vi sov. Däremot blev det lite mindre torkande.

    Önskar dig lycka till!
    Hälsningar
    Willemo

    SvaraRadera
  4. Ja hans aptit är det absolut inget fel på. I morse fick han bara kokt fisk och ris. Nu nyligen fick han lite av sin egen mat + kokt fisk och ris.
    Vi håller även på och byter foder på honom så vi har funderat på om det kan vara nåt med det eftersom han första dagarna spydde så då fick jag ändra lite i hur mycket av det nya han skullle ha.
    Men tack för tipset Willemo, tar apoteket om han inte blir bättre.

    SvaraRadera