fredag 4 mars 2011

Ny Favvo dag???

Jag har återigen haft en alldeles underbar fredag, precis som förra fredag. Jag mår bra och jag har haft det bra idag.
Om det beror på att det är fredag eller inte det vet jag inte för jag har aldrig haft en speciell favvo dag eftersom jag tidigare jobbat som jag gjort. Men idag har jag gjort precis som tidigare fredagar, flanerat runt och mått väldigt bra och haft det bra men dessvärre utan träning idag.

Var och inhandlade lite trosor på Gina Tricot (nej, inga sexiga, vem bryr sig om sånt på en gammal tant??) och undrar väldigt irriterat varför inte kvinnan i kassan tog bort galgarna?
Jo men visst.
Jag har väldigt bra ordning i min garderob och jag viker mina trosor (ja, det gör jag) men jag hänger dem inte på galge. Hade jag plats hade jag säkert gjort det men då lär jag bygga om vissa rum till mina rum. Hade expediten tagit hand om dessa galgar hade hon kunnat hänga nya på dem och varit mer miljö medveten. Tänk på det, ni på Gina Tricot!"

Väl hemma igen hittade hunden och jag ett nytt spår i skogen vi kunde följa och resultatet av det blev skitiga tassar och frusna öron.

Fredag innebär även sambons tur att laga middag men eftersom jag är mer ekonomisk så måste jag ju hjälpa till. Så det blev till att knåga pizza deg och resultatet ser ni nedan. Ny test grej blev mozzarella på bit och det var himla gott. Det var inte så mycket kött på men en hel del grönssaker mmmm. Gott kan jag lova!

9 kommentarer:

  1. ja du har det fint du..

    SvaraRadera
  2. ja och hem gjord pizza är gott d med

    SvaraRadera
  3. Japp, den var väldans go

    SvaraRadera
  4. Vilken härlig dag du verkar har haft:)Ps; jag viker också mina trosor, Mona raring. Snyggare i lådan liksom. Men nu måste jag kasta en del av dem eftersom de blivit för stora så det blir trosshopping framöver. Tanttrosor....

    SvaraRadera
  5. Ja det verkar som det är mer än trosor du behöver eller har du kvar gamla kläder som du kommer i nu?

    SvaraRadera
  6. Jag brukade stryka mina boxer tidigare, nu blir det mest att jag bara slänger ner dom i lådan :)

    SvaraRadera
  7. min garderob är gigantisk. Det har tagit lång tid att bygga upp den. Och jag har kläder kvar sedan 90-talet i alla fall:)

    SvaraRadera
  8. Sebastian, att stryka underkläder är väl en överdrift eller? Har du blivit latare på äldre dar eftersom de numera bara åker i lådan?

    Den som spar hon har eller hur Heidi?

    SvaraRadera
  9. Njae, inte lat precis, jag har mer tänkt på att man har rumpan och framdelen i plagget och således behöver det inte vara strykt :)

    SvaraRadera