onsdag 9 mars 2011

Mångalen


Läser en artikel idag i Aftonbladet att månen kommer snart vara väldigt nära oss. Väldigt väldigt nära, typ 3 km och några nollor till.


Sist det hände var 19 år sedan och som experterna nu har räknat ut så kommer det att hända igen den 19 mars.

Och vad kommer då att hända med oss? Vissa påstår ju att när det är fullmåne så sover man dåligt. Kommer vi inte sova alls nu?


Humöret är på svaj , enligt sambon så är mitt humör alltid på svaj.
Jorden blir konstig med sina jordbävningar och katastrofer. Hallå, dem behöver vi väl ingen måne till? De finns väl ändå? Eller? Eller var det så att det var fullmåne när tsunamin i Asien drabbade dem?


Så vad händer nu när den nästintill kommer att stå så nära att man kan ta på den. (ja jag vet, överdrift)


För 19 år sedan (alltså 1992) så upplöstes Sovjetunionen, Birgit Friggebo ställer sig upp och tycker att alla ska sjunga "We shall Overcome", Rögle BK går upp i Elistserien, Nordbanken räddas från konkurs, ordet "Fittstim" kommer till, Arne Treholt släpps fri, Svenska Hustler fälls, 6 ungdomar skottskadas av en idiot i Mora, Indonesien träffas av en flodvåg efter ett jordskalv, bensinpriset stiger till Europas högsta, Amy Diamond föds....


Ja och sen hände säkert en väldans massa annat oxå men hände det här pga månen låg nära jorden undrar jag nu?

5 kommentarer:

  1. Vilken käck bild du fått upp på bloggen :)

    SvaraRadera
  2. Enl samisk tradition är det inför fullmåne bara att äta liten näve russin innan du lägger dig så kommer du sova trots fullmånen.
    Det funkar!

    Snygg design

    SvaraRadera
  3. Konstigt att man ska äta russin innan man lägger sig, de innehåller väl en hel del socker och blir man inte pigg av socker? Men jag är ju inte same jag heller.

    Som ni ser på mitt ansikts uttryck så blir jag överraskad av vågen

    SvaraRadera
  4. Ja du jag kan inte förklara men vet att våra samiska traditioner ang russin o fullmåne funkar tipp topp bra.

    SvaraRadera