onsdag 2 mars 2011

Jaha, då var det dax igen

I natt skulle jag sälja glass.
Ni vet för en sån där blå bil med den roliga och uttjatade truddelutten.
Hemglass var namnet.

Jag fick strikta order om att truddelutten fick inte spelas efter kl.21. Aja baja!!
Och man fick inte spela den när man själv ville heller. Aja baja!!
Det enda jag ville var att få spela truddelutten.
När ska jag få spela den då???

Jag mer eller mindre kröp in i den där bussen/bilen och hämtade glass till alla glassugna ungar, att det fortfarande var vinter och svinkallt ute tog de ingen hänsyn till heller.
Visst ska man äta glass fast det är -20 ute men att krypa in i ett litet utrymme som är ännu kallare är ingen höjdare. Det var det inte i natt iaf. Ändå vaknade jag dyngsur av svett. Men det var nog ungarnas fel, de skrämde vettet ur mig!

Har många ggr funderat på om jag ska söka mig dit och nu kanske det är läge så jag får svar på när och hur ofta man får spela truddelutten. Jag älskar ju glass så vad kan gå fel?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar