torsdag 14 april 2011

Tuttkontroll nr 2

Idag var så äntligen dax för återbesöket för tuttarna men först vill jag berätta om en annan grej.

Idag var det så även dax för fotografering av vårat hus. Så jag jobbade på som sjutton för att hinna med så mycket som möjligt innan det var dax. Satt nog även vid datorn fast jag inte hunnit vakna tror jag. Men så hoppar hunden högt och börjar skälla och jag inser att nu kommer han. Fotografen alltså.
Fast jag hade plockat undan och fixat å donat inför besöket så skulle det bort vissa grejer iaf. Lika bra att göra som han säger och Curry fattade ingetting om varför han aldrig fick ligga där han ville.

Sen så fortsätter jag stressa vidare för sen var det ju så dax att träffa läkaren som skulle klämma lite på mina tuttar. Hua mig, läskigt liksom. De är mina och det är jag som ska klämma på dem ingen annan. Men så konstaterade han att det är en vattenfylld cysta och ville jag så behövde man inget göra åt det.
Puhhh...... vad jag andades ut kan jag säga.

Slänger mig på telefonen när jag kommer ut därifrån och sms:ar de som tålmodigt väntade på det positiva eller negativa beskedet. Även de kunde nu andas ut.
Detta ska firas med en glass och glass blev det. Så årets första mjukglass åkte i men det var en fjuttig en så där köper jag inte mjukglass fler ggr.

Sen så träffar jag en gammal god vän som jag får en stor härlig kram av. En vän man blir glad av. Ja det var riktigt skoj att träffa honom faktiskt.

Så trots att det är min döda mammas (och min f.d bästa kompis) födelsedag  idag så blev detta en bra dag och vem jag ska tacka vet jag inte men jag tackar nån iaf.

Nu ska jag jobba lite till......

4 kommentarer:

  1. Men vad skönt!!!Det var ju det jag misstänkte och hoppades.Puh!
    Var glad och försök njuta av livet varje dag, (trots ledsamheter och jävelskap)
    Kram!!

    SvaraRadera
  2. Skönt att höra att det inte var något farligt.
    T

    SvaraRadera
  3. Jag vann även på 2 triss utav 4, ingen jätte vinst men några nya lotter som kanske leder till att jag får besöka tv4 igen, haha.

    SvaraRadera