fredag 24 december 2010

Årets mest förväntansfulla dag

Ja det är idag det, Julafton.

Jag vet att varje år efter att man har delat ut julklapparna så brukar jag alltid tänka lite:
Jaha, det var det. Nu dröjer det 1 år till nästa gång. Lite besviken sådär...


Varför är jag då besviken? Över för få julklappar eller konstiga eller att jag inte fick det där som jag helst önskade mig?
Eller är det så att hela dagen gick för fort och man slet som ett djur för att få det "perfekt"?


Vad är då en perfekt jul?

Idag är ju en dag då många har det jobbigt, de är ensamma, ingen att fira jul med. Många olyckor händer tyvärr idag. Många dricker alldeles för mycket alkohol och blir ovänner eller nån blir slagen eller nåt sånt. De som har det så eländigt denna dag vet nog vad en perfekt jul är, där allt är lugnt och stilla. Att man får vara glad och känna en lugn harmoni.


Blir man uppväxt med förväntningar kring denna dag eller är det så att media eller vänner och bekanta påverkar en? Hör man någon berätta om sin perfekta jul och hur trevligt de hade det förra året så att man försöker skapa en sån själv.

Eller kan det vara alla mysiga, perfekta filmer som sänds kring jul där allt är bara så himla trevligt allting?


Ja jag vet iaf fall att jag försöker göra så gott jag kan så alla ska vara nöjda, men jag kommer nog som vanligt att vara lite besviken när allt är över....

Kanske längtar man tillbaks när man var pytteliten och blev begravd i klappar, man såg det stora julbordet mamma hade dukat upp. Tjatet från mamma att vänta tills tomten kommer.....


God Jul mina vänner och bloggläsare nu ska jag börja förbereda min perfeka jul iaf.....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar