söndag 12 december 2010

En händelserik söndag


Har gått å dragit på det en del veckor men det är ju sånt som måste göras.

Bada, bada hunden alltså. Han tycker inte det är skit kul men som sagt det är sånt som måste göras. Han står så snällt och fint och tycker jag är allmänt jobbig som ska hålla på. Och sen när vi är klar och handdukarna kommer fram blir det lattjolajban. Att bli torkad med handdukarna är riktigt skoj och kul är det även att ruska på sig ordentligt så både matte och alla väggarna blir tokblöta. Hehe....

Även katten fick sig en omgång i badkaret och där kan det bli en riktig fajt men denna gång var han så snäll så. Det lilla rivjärnet.

Sambon var lite bakfull idag så vi behövde komma ut och göra något så det bar av till Furuviks Parken och deras julmarknad.

Åhhh så vackert det var med alla dessa miljaders lampor som lyste i alla träden. Och vackert med all denna snö oxå som ligger på träden och marken.
Det var kallt men mysigt att gå runt i Parken där alla tomtenissar, halmbockar och pepparkakor befann sig. Jag höll mig varm med att hålla reda på var Curry var på väg någonstans för så fort han kommer utanför Esköns gränser så går han nos upp 190. Det ska luktas överallt och gärna samtidigt.

Brukar inte spela på choklad hjul men denna gång bara lära jag göra det, kände liksom på mig att jag skulle vinna. Och det gjorde jag!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar