torsdag 9 december 2010

Fotomodell

Har funderat på en sak....

Oftast när någon blir mördad eller försvinner eller nåt sånt och det skrivs om det i media så lägger de ut en bild på personen.

Inget fel med det men de är ju så himla snygga på bilderna. De ser ju ibland ut som värsta fotomodellen.

Om jag skulle försvinna eller bli mördad eller nåt sånt så det skulle behövas en bild i tidningen (vem skulle bry sig egentligen?) då skulle det bli en bild där jag antingen håller ett vin/ölglas i handen nära ansiktet eller där jag försöker le nåt konstgjort. Nåt annat finns inte på mig.Det skulle knappast bli en snygg fotomodell bild iaf.

Titta bara på hon Anni som blev mördad på sin bröllopsresa (super tragiskt), hon är ju hur fin som helst på de bilder som har lagts ut.

Eller är det så att de retuscherar även sådana bilder numera? Jaja, jag får väl fortsätta fundera tills jag försvinner eller nåt....

3 kommentarer:

  1. Det är antagligen ett sätt för deras anhöriga att visa världen att; "Se, så vacker han/hon var". Att man ska minnas dem när de var som finast :)

    SvaraRadera
  2. Tur att det finns Photoshop. Vi ska nog göra dig till en supermodell tjolahopp om du blir styckmördad eller uppäten av en haj.

    SvaraRadera