söndag 12 december 2010

Julbord på Axmarbrygga

Jag brukar inte få tillfälle att få äta julbord eftersom jag oftast brukar jobba skiten ur mig när det gäller julbord men igår fick jag och då var vi till Axmar Brygga
Jätte fint och mysigt ställe men..... Det hade sina brister.

Det är vissa saker jag vill ha när jag äter julmat och det är sill och till det vill jag ha gräddfil och rödlök. Men si du det hade inte denna fina anrika restaurang. Frågade servitrisen som swischade förbi och hon skulle kolla med köket.

-Jag har fortfarande inte fått svar om det fanns någon rödlök kan jag säga.

Sen vill jag gärna äta julkorv eller köttkorv som många även säger, men si du det hade inte denna fina anrika restaurang, heller. Hrm...... putt putt är vad jag började bli.

Och de hade heller ingen marängswiss men chokladmousse det fanns det mån tro så det gick ner i massor kan jag säga.

Så summa kardemumma av denna kväll:

Det var gott men inget speciellt. Sällskapet var det absolut inget fel på. Dåligt utbud av maten (för de pengarna) och alldeles för mörkt över maten. Vissa saker såg man knappt vad det var för nåt.

Senare när de andra fortsatte in till stan för att partaja passade jag på att åka hem till vovven för att ge honom lite mat och en kiss runda och sen slöt jag upp till mina vänner igen på stan och där fick jag äntligen en bra bild på Gävles berömda bock (ja, finns säkert många bockar i denna stad men denna vackra på bilden menar jag).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar