måndag 13 december 2010

Låt Den Rätte Komma in

Vi började titta på den filmen men tyckte efter ett tag att den var världelös så vi stängde av. Men efter att ha hört en hel del om både boken och filmen så tänkte jag ge den en chans till. Så nu har jag lyssnat på hela boken.
Och tyckte väl sådär....
Har läst några böcker nu med John Ajvide Lindqvist och de är rätt skruvade böcker han skriver. Finns inget som är normalt om man säger så.
Början på denna bok tyckte jag var bra men sen blev den väldigt förvirrande (som så många av hans böcker) så jag hann liksom inte med. Tappade tråden många ggr så slutresultatet blev ingen höjdar bok.
Ska ju finnas en amerikansk version på filmen oxå eller om den inte kommit ännu, har ingen koll som jag brukar ha. Så jag ska nog ge den en chans oxå får se vad det kan bli utav den.

4 kommentarer:

  1. Ja, bra är den då inte. Jag stängde av efter en stund, men sedan å andra sidan avskyr jag svensk film :). Den amerikanska remaken heter "Let Me In" och dyker snart upp i Sverige, den hade premiär i USA under oktober i år.

    SvaraRadera
  2. Skönt att man inte är ensam då att tycka så.
    Ska genast börja leta efter filmen

    SvaraRadera
  3. den är skitkass. Jag har fösökt tre gånger...

    heidi

    SvaraRadera
  4. Men varför höjer folk den till skyarna då? Missar vi något i den eller?

    SvaraRadera