måndag 20 december 2010

Avsäger mig allt

Jag tror jag avsäger mig julen i år!!

Jag orkar inte, jag hinner inte, jag vill inte!!

Är fortfarande inte riktigt pigg och jag känner att det skulle behövas städas här hemma lite innan julpyntet kommer fram. Det ska väl handlas nån julklapp oxå misstänker jag.

Sen ska man väl ha lite mat oxå på självaste julaftonen? Brukar ju vara lite sepciell mat då och det mesta av det har affären. Så det måste handlas oxå, men när?

Brukar alltid säga åt dem som känner sig stressade inför julen att det är dålig planering och ja, min planering den föll totalt i stöpet eftersom jag blev sjuk och sen så vill jag inte. Vill inte, vill inte. Måste man vilja? Brukar inte göra sånt som jag inte vill.

Brukar tycka att julen är en spännande tid, man har lite mysigt bland sina tomtar och troll som kommer fram ur kartongerna och man äter en massa go mat och blir proppmätt. Det hör ju till liksom men i år, näää jag vill inte. Vill inte ha hit svärföräldrarna och fixa å dona bara för att.

Så jag säger nog till sambon att han får nog åka ensam till dem istället så sitter jag å vovven å katten med en laxbit å mumsar.

Undrar hur han tar det? Han är ju själv inte speciellt förstjust i julen.

Har aldrig känt så här förut, inte ens de åren jag har varit själv och gett mig själv paket som jag själv har slagit in. Vad är det för fel på mig? Är jag allmänt deppig eller börjar mina 40 år ta ut sin rätt? Det enda jag vet är att JAG VILL INTE!!

2 kommentarer:

  1. Man måste inte om man inte vill. Faktiskt. Skulle det inte kännas skönt att våga göra precis det du vill hellre; slappa, slöa, äta choklad, gå ut med hunden och frossa i film? Helt enkelt. Så, våga dissa julen. Det är starkt. Så überstarkt.
    heidi

    SvaraRadera
  2. Ja jag vågar men det hade varit så mycket enklare om vi inte hade velat fram å tebax om var vi skulle vara i år och tillslut bestämt att vi skulle vara hos oss.

    Och helt plötsligt så hittade sambon både dammsugaren och golvmoppen utan att han fick karta. så det verkar som det blir jul ändå.

    SvaraRadera