fredag 31 december 2010

Nyårslöftens vara eller icke vara

Idag lämnar miljontals med folk ett Nyårslöfte.

Och jag undrar varför i helskotta ska man göra det?
Om man så gärna vill sluta röka, snusa. Börja träna eller banta eller nåt sånt så kan man väl lova att göra det vilken annan dag som helst. Eller?
99% av alla som har ett nyårslöfte bryter ju det iaf så vad är då meningen eller är det som är meningen?
Näää, nyårslöfte är inget för mig. Jag har redan tagit tag i mitt liv, börjat tränat, håller på att sluta snusa och börjat göra mera saker och det behövdes inget nyår för det inte.
Men Gott Slut mina vänner och bloggläsare, hoppas ni får en underbar dag och en bra start på det nya året som kommer!

3 kommentarer:

  1. Det känns ganska onödigt att bara hålla ett löfte per år, så jag kör också utan Nyårslöften. Löften uppstår då de behövs och ska, enligt mig, behandlas som gyllene chanser till förändring då de behövs - inte för att klockan slår 00.00 en dag om året :)

    SvaraRadera